REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Art. 1 DEFINICJE

1.     Sklep – sklep internetowy pod adresem listonoszkwiatowy.pl wraz ze wszystkimi podstronami, w którym można dokonać zakupu dzieł o twórczym charakterze dostępnych w aktualnej ofercie sklepu.

2.     Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawna, a także osoba prawna, która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego (w tym również Konsument), która zarejestrowała się w Sklepie

3.     Regulamin - niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

4.     Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby prezentowana na stronach ogłoszenie o sprzedaży Towarów było aktualne. Gdyby jednak niektóre z Zamówionych Towarów nie były dostępne, Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej sytuacji telefonicznie lub drogą mailową. Jednocześnie ogłoszenie z ujawnieniem zdjęcia na stronie Sklepu nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

5.     Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Właścicielem Sklepu a Użytkownikiem, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.

6.     Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Art. 2 SKLEP

1.     Właścicielem Sklepu Listonosz Kwiatowy jest Nataliia Chaika, NIP: 7272885737, REGON 540780439, Adres: woj.Łódzkie. pow.Łódż, gm. Łódż, mejsc. Łódż, ul. Rowerowa 5, 94-222

2.     Kontakt ze Sklepem możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: sklep@listonoszkwiatowy.pl lub za pośrednictwem nr tel. +48 727166737 (w godzinach od 10 do 16).

3.     Nazwa oraz treści Sklepu podlegają ochronie prawnej.

4.     Rejestracja w Sklepie jest nieodpłatna.

5.     Regulamin określa ogólne zasady stanowiące prawne podstawy korzystania ze Sklepu. Każdy Użytkownik zobowiązany jest, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania ze Sklepu, do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu.

6.     Zawarcie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Użytkownikiem a Właścicielem Sklepu następuje w chwili zarejestrowania Użytkownika w Sklepie. Rozwiązanie umowy następuje z chwilą usunięcia konta Użytkownika na jego żądanie lub przez Właściciela Sklepu.

7.     Użytkownik zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami współżycia społecznego w Internecie (etykieta). Ponadto Użytkownik zobowiązuje się do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.

8.     Naruszenie postanowienia ust. 7 może skutkować usunięciem konta Użytkownika przez Właściciela Sklepu.

9.     Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski a nadto nie naruszają autorskich praw majątkowych.

10. Zdjęcia na stronie listonoszkwiatowy.pl są przykładowe w zależnośći od sezonowośći kompozycje kwiatowe mogą się różnić tonacją kwiatów.

11. Zamowienia złożone po godzinie 14.00 ( od poniedziałku do piątku ) mogą być zrealizowane w kolejnym dniu, zamówienia złożone w sobotę lub w niedzielę mogą być zrealizowane w poniedzialek. W dni ustawowo wolne od pracy zamówienie złóżóne w te dni będą realizowane w kolejnym dniu roboczym.

12. Zamówienia złożone na konkretną godzinę bedą zrelizowanę w zasięgu +/- 2 godzin.

Art. 3 Warunki dokonywania zakupów

1.     Wszystkie ceny podane na stronach internetowych Sklepu są cenami brutto podanymi w złotych polskich (zawierają podatek VAT). Podane ceny obejmują koszty wysyłki.

2.     Zamówienia są przyjmowane są przez stronę internetową po wcześniejszej Rejestracji Użytkownika.

3.     Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.

4.     Zamówienie jest skuteczne, jeśli Użytkownik prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adresu, na który Towar ma być wysłany, numeru telefonu i adresu e-mail a nadto otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy drogą elektroniczną.

5.     W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.

6.     Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

7.     W trakcie składania Zamówienia, Kupujący musi wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.

8.     Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich

9.     Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia rozpoczyna swój bieg z chwilą zapłaty ceny za wybrany asortyment przez Uzytkownika na rachunek bankowy Właściciela Sklepu.

10. Zamówienia złożone w sklepie internetowym Listonosz Kwiatowy będą realizowane przez kwiaciarnie partnerskie w całej Polsce.

Art. 4 KOSZTY I TERMIN WYSYŁKI

1.     Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia.  Sklep poinformuje Klienta o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.

2. Towar zostanie dostarczony do 2 godzin od zaksięgowania zapłaty za koncie Listonosz Kwiatowy.

3.     Dostawa Towaru możliwa jest:

a)       za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich

przy czym w  niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w kwiaciarni partnerskiej Listonosza Kwiatowego.

4.     Kupujący jest obciążany kosztami dostawy ponownej określonymi w sytuacji kiedy kurier nie dostarczy kwiatów za pierwszą próbą. Wysokość opłat uzależniona jest od odległości od kwiaciarni partnerskiej do adresu doręczenia (minimalna kwota ponownego doręczenia to 30 zł brutto).

Art. 5 PŁATNOŚĆ

1.     Na każdy sprzedany towar wystawiamy paragon lub imienny dowód zakupu (fakturę).

2.     Płatność za zamówiony Towar może nastąpić przelewem natychmiastowym tradycyjnym na rachunek bankowy Sklepu oraz za pomocą operatora płatności Przelewy24.

3.     Użytkownik powinien dokonać płatności za złożone zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie:

a)     do 2 dni roboczych, jeżeli wybrał formę zapłaty za pośrednictwem operatora płatności Przelewy 24.

 

4.     W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w pkt 5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży.

Art. 6 ODBIÓR TOWARU

1.     Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

2.     Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy taśmy są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.

3. Wrazi podania błędnego adresu dostawy, danych kontaktowych, po niudanej próbie dostawy, kwiaty wracacą do kwiaciarni. Kwota za ponowne dostarczenie będzie ustalona indywidualnie.

Art. 7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1.     Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287; dalej jako „Ustawa”) konsumentowi z zastrzeżeniem określonym w pkt 2 przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Ustawy.  Ww. prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa bądź zawartej na odległość przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego w rozumieniu art. 556 (4) Kodeksu cywilnego. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

2. Konsument może odstąpić od umowy w terminie 1 godziny od opłacenia zamówienia.

3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1)     świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

2) Cięte, żywe kwiaty nie podlegają zwrotowi.

4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Sprzedającego, tj Nataliia Chaika, woj. ŁÓDZKIE, pow. Łódź, gm. Łódź, miejsc. Łódź, ul. Rowerowa 5, 94-222 NIP: 7272885737, nr tel.: +48727166737, adres e-mail: listonoszkwiatowy@gmail.com o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie internetowej: (pobierz), jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

5. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6. Sprzedawca może anulować zamówienie złożone przez Użytkownika niebędącego Konsumentem (tj. odstąpić od Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego) w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny.

 

Art. 8 PROCEDURA REKLAMACYJNA


1.     W razie braku zgodności towaru z umową konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym artykule.

2.     Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1)     opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność.

3.     Ponadto, towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1)     nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

4.     Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego wymiany w ciągu 36 godzin od zgłoszenia reklamacji godziny.

5.     Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

6.   Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający wymianie. Sprzedawca ma prawo odebrać od konsumenta towar na swój koszt.

7.   Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a.       brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy.

b.       z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

8.   Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

9.   Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

10.   Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

11.   Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów.

12.   Zdjęcia na stronie listonoszkwiatowy.pl są przykładowe w zależności od sezonowości kompozycje kwiatowe mogą się różnić tonacją kwiatów.

13.   Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

14. Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 7 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji.

15. Reklamacje należy składać na adres mailowy listonoszkwiatowy@gmail.com, we wiadomości należy przedstawić powód reklamacji oraz zdjęcie zamawianego produktu.

Art. 9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1.     Sklep nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności karnej, cywilnej i administracyjnej za korzystanie przez Użytkownika z Sklepu w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub przepisami prawa.

2.     Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Użytkownika lub Partnera spowodowane zagrożeniami występującymi w sieci Internet, w szczególności włamaniami do systemu Użytkownika lub Partnera, przejęciami haseł przez osoby trzecie, zainfekowaniem systemu Użytkownika lub Partnera wirusami.

Art. 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1.     Sklep w pełni respektuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych Użytkowników i niniejszym oświadcza, iż udostępnia informacje o Użytkownikach osobom trzecim wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania usług świadczonych przez Sklep.

2. Szczegółowe zasady oraz informacje dot.  przetwarzania danych osobowych zawiera polityka prywatności i plików cookies dostępna na stronie internetowej: https://listonoszkwiatowy.pl/pl/content/2-polityka-prywatnosci.

Art. 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.     Właściciel Sklepu zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany niniejszego regulaminu oraz treści Sklepu w każdym czasie, z zastrzeżeniem, że do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuj się Regulamin z chwili zawarcia umowy.

2.     Niniejszy regulamin wchodzi w życie z chwilą publikacji w Sklepie.

3.     W przypadku sporu wynikającego z realizacji postanowień niniejszego regulaminu oraz usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu jest sąd właściwy według przepisów ogólnych.

4.     Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), poniżej zamieszczamy łącze elektroniczne do platformy ODR:  http://ec.europa.eu/odr/

Platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami, przy czym ma ona zastosowanie do pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, w rozumieniu ww. rozporządzenia, zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii, a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii.

5.     Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/.

6.     Sklep oraz materiały w nim zawarte, w tym utwory, znaki towarowe, bazy danych, ich wybór i zestawienie w Sklepie, podlegają ochronie przewidzianej w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa, w szczególności w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.06.90.631 j.t. z późn. zm.), ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz.U.01.128.1402 z późn. zm.), ustawie z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U.03.119.1117 j.t. z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U.03.153.1503 j.t. z późn. zm.).

7. Właściciel Sklepu potwierdza, że asortyment przedstawiony na Sklepie jest w jego fizycznym posiadaniu na stanie.